بادهای بنفش تیره

و جهان از هر سلامی خالیست.....

بادهای بنفش تیره

و جهان از هر سلامی خالیست.....

افق!



به همین زودی یک ترم تمام شد و حالا دو هفته ی دیگر ترم بعدی شروع می شود....امتحانم عالی بود و حتما نمره ای بالای 95 می گیرم و این یعنی من تمام تلاشم را کردم و بیش از آن چه که حتی خودم هم فکرش را بکنم عاشق فرانسه شدم و بیش تر از آن این که می دانم حتما در این رشته موفق می شوم....حالا بعد از مدت ها دوباره برای خودم و ادامه تحصیل برنامه ای دارم و افق های دوردست را چه نزدیک تصور می کنم ...می خواهم فرانسه را آن قدر بخوانم تا سال بعد و اگر نشد سال بعدیش حتما حتما در آزمون ارشد ادبیات فرانسه قبول شوم...شاید بخندید و بگویید چه آدم جو گیری...تازه ترم یکش تمام شده، خود را کجاها که تصور نمی کند..اما مهم نیست!مهم این است که شب ها که از کلاس فرانسه می زنم بیرون و توی گوشم هم موسیقی غوغا می کند، بهترین و ناب ترین حس دنیا می شود برای من!من می شوم دخترکی کوچک و خیالاتی که می خواهد با دست های کوچکش تمام دنیا را فتح کند.....توازن و شاعرانگی میان کلمات فرانسوی در جانم رخنه می کند و از من شاعری می سازد که می خواهد با دیلاقی و بی خیالی، تمام خیابان های شهر را طی کند!
نظرات 29 + ارسال نظر
سفیر آسمان 28 آبان 1388 ساعت 10:55 http://safireaseman.com

سلام عزیز خدا
با ما در میز گرد همراه می شوی ؟

بی تا 28 آبان 1388 ساعت 11:29 http://khanoomek.blogfa.com/

عاشقتم....
این انجمن ما به آدمایی مثل تو افتخار می کنه!
باشد که همه ایرن بانو را سر لوحه خودشون قرار بدن!!
من و تو نگار اگر زبون کامنتمون فرانسه بشه ... آخ آخ ... چه شود....
من هم می خوام شروع کنم به شراگ فرانسه یاد بدم واسه خودمم دوره بشه...
انقد فیلم فرانسوی می بینیم و دلمون ضعف میره و نمی فهمیم غمباد گرفتم!!

ایرن 28 آبان 1388 ساعت 11:44

بی تا جونم خوشگا انجمن تویی...جیگر انجمن!دوستت دارم...کلی لب و لوب ماچ و بوس به قول خودت آبدار و کشدار.....قربون اون چشمای مشکی شما که دل از هر صاحب انجمنی می بره!

یوتاب 28 آبان 1388 ساعت 11:46 http://utab.persianblog.ir

چقدر خوبه که این همه عاشق فرانسه هستی
ولی من انگلیسی رو بیشتر دوست دارم
منم ترم یک م تموم شد
قطب راوندی میروید آیا؟

ارشد ادبیات فرانسه؟ عالیه خیلی عالیه. ولی خیلی باید زحمت بکشی.
مطمئنم که اونقدر مسلط میشی که بتونی

خلاف جهت عقربه های ساعت 28 آبان 1388 ساعت 11:46

من عاشق این کودک درونم ...
کودک درون نه اینکه حامله باشما؟
یعنی همون کودک درون دیگه...
از این دو سه خط آخر واقعا لذت بردم...

حمید 28 آبان 1388 ساعت 12:17 http://abrechandzelee.persianblog.ir/

(برنامه دارم و افق های دوردست را چه نزدیک تصور می کنم)...
مرسی ایرن!...مرسی!...نمیدونی چقدر خوشحالم کردی...انقدر همیشه دپ زده هستی آدم باورش نمیشه بتونه کلمه (افقهای دوردست) رو از دهنت بشنوه!...این یعنی میشه...دیدی ایرن؟...پس میشه...

حمید 28 آبان 1388 ساعت 12:32 http://abrechandzelee.persianblog.ir/

و چه عکس قشنگی داره این پستت...
اگه قرار بود یه روزی از تو کارتون کشیده بشه دقیقا میشدی همین پیرهن قرمزی که سوار بر نهنگ داره دنیا رو میچرخه و ماهیها همراهیش میکنن...
همینطوری توی فکر و خیال...
همینطوری دوست داشتنی...
همینطوری دریایی...

حمید 28 آبان 1388 ساعت 12:36 http://abrechandzelee.persianblog.ir/

با حامد و عباس(محاکمه در خیابان) رو دیدیم...
مثل بقیه فیلمای اخیر کیمیایی گنگ و خسته کننده بود...ببین چی بود که حتی عباس که سر فیلمای حکم و رئیس و سربازان جمعه متعصبانه از کیمیایی دفاع میکرد حرفی برای گفتن نداشت!...خیلیه ها!...

حمید 28 آبان 1388 ساعت 12:40 http://abrechandzelee.persianblog.ir/

ضمنا به کوری چشم شما خوارج انجمن اگه زبان رسمی مجمع رو هم به فرانسه تغییر بدید باز ما مشکلی نداریم!...کافیه ترجمه چند تا کلمه رو بدونیم تا از اهم حرفاتون سر دربیاریم!...کلمه هایی مثل:لب!خیس!بوس!بخورمت!تازه سه نقطه هم زیاد تو حرفاتون هست که به هر زبانی همون سه نقطه معنی میده!...
چه احساسی دارید که پیشاپیش تیرتون به سنگ خورده!؟...

نگار 28 آبان 1388 ساعت 12:48

جااااااااان .... اتفاقا همین امروز می خواستم ازت بپرسم فرانسه ت به کجا رسید که خودت گفتی
من که راستشو بخوای اینقدر بدشانسی آوردم توی کلاسهام و استادهای باقالی گیرم افتاد که حالم داره بهم می خوره از کلاس فرانسه رفتن! نمره ی ترم اول منم ۹۸ شد ... فک کن!! حتی توی انگلیسی من هیچوقت نمره م اینقدر نشده بود

نگار 28 آبان 1388 ساعت 12:52

راستی ... امروز یه آهنگ محشر سر کلاس گوش دادیم ... خیلی عاشقانه بود. اما دور و برمو که نگاه کردم دیدم همه عوض گوش کردن آهنگ دارن مثل احمقا جای خالی شعرشو پر می کنن!! خاک بر سرشون ... یعنی یک نفر حتی توی جمع نرفت تو بحر آهنگ! دختره می گفت طرف دیوانه ست که منتظر کسیه که رفته ... منم گفتم تو رووحت!! این چیزا تو فرمول ریاضی جا نمی شه!!!!

نگار 28 آبان 1388 ساعت 12:53

هر چی می گردم نیست آهنگش توی فور شرد ... اسمش اینه: lara fabien - je suis malade
اگه یافتی یه ندا بده

محبوب 28 آبان 1388 ساعت 13:00 http://mahboob.persianblig.ir

ای ول ایرن . آفرین خوشم اومد . به من هم انگیزه دادیدختر . خیلی خوبه که این تصمیمو گرفتی . باورت نمیشه اما با خوندن این پست ، کلی برا زبان خوندنم مصمم شدم . چه جای خوبیه این دنیای مجازی . ممنون از کرگدن که منو وارد این دنیا کرد .

بهار(سلام تنهایی) 28 آبان 1388 ساعت 13:22

امروز به دلیل پاره ای از مسایل خیلی خوشحالم و الان دارم تو ابرا سیر می کنم و خیلی شادم خلاصه بی دلیل نه ،دلیل داره واسه ی همین خوشحالیم خیلی بهم مزه داده الان اومدم نت مطلبت رو که خوندم دوباره رفتم آسمون هفتم از اینکه خوشحالی و حس خوبی داری خوشحالم ..
چقدر این کامنت خوش حال شد الکی واسه ی خودش ..

بهار(سلام تنهایی) 28 آبان 1388 ساعت 13:25

حست رو کاملا می فهمم منم وقتی کلاسم رو شروع کردم و کوله م رو پشتم گذاشتم و دوباره رفتم سر کلاس مثل اون سالهای دور همین حس ها رو داشتم ..الانم چند وقتیه عجیب به سرم زده برم طراحی سیاه قلمم رو کامل کنم و دوباره طرح بکشم ..خیلی بهم مزه میده ...
در فکر فرانسه هم هستم ..الانم کلی تشویق شدم ..

نگار 28 آبان 1388 ساعت 13:26

پیداش کردم


http://beemp3.com/download.php?file=6359130&song=

مهسا 28 آبان 1388 ساعت 14:21 http://masitahtaghari.blogspot.com/

خیلی خوشحالم که با فرانسه حال میکنی و اینهمه برای خودت انگیزه درست کردی
تازه زبان فرانسه واسه مهاجرت به کانادا هم خیلی کمکت میکنه
اینم میتونه یه انگیزه ی آلترناتیو باشه

سلام
ای ول. فکر کنم یه خورده دیگه تعریف کنی٬ کم کم ما هم شروع میکنیم البته انگلیسی رو!

ناردانه 28 آبان 1388 ساعت 19:41

واسه ی انگلیسی همین حسو داشتم.حالا دارم ادبیات انگلیسی می خونم.
این رویات اطلا بچه گانه نیس.تو جایی خواهی بود که می خوای.
--------------------------------------------------------
پ.ن: بیشتر مراقب سلامتیت باش دوستم.

کرگدن 29 آبان 1388 ساعت 01:18

منم تحت تحصیل ! حرفهای پر از انرجی شما متاثر و متحول شدم و تصمیم گرفتم زیر نظر هارون نجف زاده به آموزش زبان افغانی مبادرت و اهتمام ورزم ورزیدنی !

حامد 29 آبان 1388 ساعت 03:27 http://breathless.persianblog.ir/

چه خوب...من که فرانسه نمی دونم اما به قول تو از این توازنش خوشم میاد..
چه عکس خوبیه ...

گلدونه 30 آبان 1388 ساعت 10:21 http://gharibe0001.blogfa.com

سلام عزیزم. خیلی خوشحالم که حالت انقد خوب شده که با فرانسه حال می کنی و کلی رویا تو ذهنت داری، ایشالله به همشون می رسی،

راستی من می خواستم زنگ بزنم خونه حالتو بپرسم ولی به کل فراموش کردم.. شرمنده رو حساب بی معرفتیم نذاری :)

یک افغانی 30 آبان 1388 ساعت 11:10

این کرگدن کیه که آنقدرخیلی خیلی بامزه هست که نگو.آدمو می خندونه خندوندنی.!!!خداوندعمرنوح بده به ایشان.آمین

عزم رسیدن به یه هدف والا و یه آینده ی خوب بدون هیچ نگرانی اگه تو وجود یه نفر باشه خیلی خوبه خیلی
تو هم همینطوری

بهار 30 آبان 1388 ساعت 13:16

نه مساله سطح و عمق نیست این که چی اصیله و چی نیست و ادم ها دارن ادا در می ارن یا خودشونه مهم اینه که همه دارن تلف می شن در هر موقعیتی

آرش 30 آبان 1388 ساعت 20:18 http://arashpirzadeh.persianblog.ir/

سلام مطلبتئ خوندم

علی رضا 30 آبان 1388 ساعت 21:40 http://mybattle.blogfa.com

آپیدم برو بچز و خبر کن فک کنم تنها مایه ی افتخار خانواده تو باشی چون خیلی سخت کوشی
هرچند وقتی من بشم رئیس دانشگاه هاروارد دیگه باید بزنی گاراژ چون دارم همین جوری مسیرهای ترقی و درس و فهم و تجزیه هزار جور چیزه دیگه را می پیامیم.

کرگدن 30 آبان 1388 ساعت 22:18

این افغانی کیه که آنقدر خیلی خیلی خنک و یخ و لوس و چاقاله که بگو ؟! خداوند در اسرع وخت ترتیبشو بده !!

رعنا 1 آذر 1388 ساعت 10:05

اولندش که خدا رو شکر که بهتری و چیزیتم نبوده فک کنم تو هم یه نموره مثل من بد غذایی بوفتو نموخوری .ورزشو دریاب که دردای کمر منو خیلی بهتر کرده.
و اما زبان خوش به حال همت شما ما که زیر انگلیسی داریم میزاییم به شدت درسامونم نخوندیم احتمال زیاد به فاینال هم گند خواهیم زد.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد